středa 18. března 2020

Je krásně

Zdravím, smrtelníci, nemrtví i Jiní!
Tak jsem zase tady, tentokrát s trochu kratší povídkou, protože můj mozek má moc nápadů najednou a pak odmítá spolupracovat. I tak, aspoň něco, že? Takže příjemné čtení a nezapomeňte komentovat, chovat se zodpovědně a nosit roušku!
Vaše Dark Lord


"Je krásně, rozvesel se trochu!" šťouchla Myrna Terryho loktem do žeber. Terry cosi zahuhlal do roušky a zamračil se ještě víc.
"Vždyť to není tak hrozné," přidala se Beth a zhluboka se nadechla. "Tady v lese je nádherně čistý vzduch."
"Doma mám spoustu práce, kterou jsem měl v plánu dokončit," prohlásil Terry dotčeně. "Musím to všechno dohnat. Les mohl počkat, nikam by neutekl, kdybyste mě nechali pracovat."
"Z toho, co jsem zjistil za tu dobu, co žiju mezi lidmi," ozval se Lee, "vyplývá, že vám procházky rozhodně prospívají."
"Jo, ale tu katalogizaci za mě nikdo nedodělá."
"Třeba jo!" opáčila Myrna a bylo jasné, že se i pod rouškou zubí od ucha k uchu.
"Kdo asi?"
"Oleg je kocour mnoha talentů. Tak to na chvíli neřeš a zhluboka se nadechni! Cejtíš to?"
"Co?"
"Blíží se jaro. Ve vzduchu je láska."
"Spíš nějaké alergeny," zabručel Terry a vzápětí málem zakopl. Naštěstí byla poblíž Beth, která mu okamžitě pomohla znovu získat ztracenou rovnováhu.
"Dávej pozor, kam šlapeš," varovala ho. Terry zamumlal něco v tom smyslu, že v knihovně by se nic takového nestalo.
"V knihovně jsou také kořeny," namítl nevinně Lee. "A cesty tam jsou o dost spletitější než tady."
"O to nejde," zakňoural Terry.
"Tady jde o to, že jsme Venku a ne Vevnitř," dodala Beth. "Venku se nedá tak efektivně zahrabat mezi knížky."
"Ale je tu čerstvý vzduch," namítl Lee. "Ten lidem prospívá, ne? Je to jedna z věcí, které máme společné. A opovaž se říct, že v knihovně je vzduch také."
To Terrymu očividně vzalo vítr z plachet. Místo odpovědi opět jenom něco zamumlal do roušky.
"No ták, uvidíš, že ti tahle procházka udělá dobře."
"Hm."
"Hlavně po těch třech týdnech doma."
"Hm."
"Potom tě hnedka vrátíme mezi tu tvoji literaturu!" ujišťovala Myrna.
"Kam vůbec jdeme? Jaký význam má vlastně jít ven, pokud nejdeme někam?"
"Jdeme se projít!" odpověděli mu ostatní sborově.
"Ale-"
"Fajn, příště zajdeme na faru a půjčíme si od smečky Mazlíka," povzdechla si Beth. "Nabyla by taková procházka větší význam?"
Terry to zvážil.
"Asi ano."
"Výborně." Myrna se zastavila. "Tak jdeme na faru?"
"Cože?"
"Chtěl jsi důvod, proč jít ven, dáme ti důvod. Jdeme venčit psa!"

Žádné komentáře:

Okomentovat

Amulet

 Zdravím, smrtelníci, nemrtví i Jiní! Tak trošku se zpožděním, ale mám tady novou povídku! (ať žijou volný pondělky!) Mimochodem, nedávno js...