středa 21. srpna 2019

Organické

Zdravím, smrtelníci, nemrtví i Jiní!
Věřili byste, že jsem už zase málem zapomněla, že je středa? A když už jsem se dostala k psaní, zjistila jsem, že nevím, co psát. Nakonec se mi povedlo aspoň něco malého, tak to snad půjde číst. Takže vám jako obvykle přeju příjemné čtení a dejte vědět, jak se vám povídka líbila.
Vaše Dark Lord

"Promiňte, ale je tohle organické?"
Sára nevěřícně zírala na přívěsek, který jí zákaznice strčila pod nos. Byl to malý, stříbrný amulet na kožené šňůrce.
"Nosím jenom organické věci."
"Jistě… Bohužel vás musím upozornit, že tohle je stříbro."
"Ale je organické, že?"
"Mám dojem, že je hlavně prokleté. Moc bych se ho nedotýkala," upozornila Ignácie, která právě vešla do obchodu. Zákaznice protáhla obličej.
"Potřebuji něco organického k šatům."
"Pokud potřebujete něco organického, můžu vám doporučit naše dřevěné amulety. Nebo čajovou směs."
"Pff, co bych dělala s čajovou směsí?" odsekla žena
"Je organická, narozdíl od toho amuletu," poznamenala Sára. Zákaznice si odfrkla.
"Ukažte mi další šperky, co máte."
Když Sára i Ignácie zároveň ukázaly za stěnu pokrytou amulety, protáhla obličej.
"Nic novějšího? S něčím takovým se nemůžu nikde ukázat! Co je tohle za obchod?!"
"Starožitnictví."
"Jak jsem to asi mohla vědět? Nemáte to tu nikde označené!"
"Máme to napsáno nade dveřmi."
Zákaznice se zatvářila, jako kdyby to vůbec neslyšela. Místo toho zaměřila svou pozornost na Petržela, který klimbal na bidélku v rohu místnosti.
"A tohle! Víte, jak je to nehygienické?"
"To je spolumajitel. A taky je tu kvůli myším."
Zákaznice se zašklebila a vzala do ruky přívěsek, na který se ptala jako první.
"Vezmu si tohle a už mě tu neuvidíte."
"Nevadí vám, že je prokletý?" zeptala se Ignácie s úsměvem.
"Nemluvte už hlouposti!" odsekla zákaznice. "Co za něj chcete?"
"Pár kapek krve a pramínek vašich vlasů," zarecitovala Sára, která už dobře znala obvyklou cenu za mírně prokleté předměty.
"C-co prosím?"
"To víte, za organické zboží můžeme brát jenom organická platidla."

Žádné komentáře:

Okomentovat

Amulet

 Zdravím, smrtelníci, nemrtví i Jiní! Tak trošku se zpožděním, ale mám tady novou povídku! (ať žijou volný pondělky!) Mimochodem, nedávno js...