středa 3. října 2018

Noční návštěva

Zdravím, smrtelníci, nemrtví i Jiní!
Jsme zpátky v Misthavenu! Poslední dobou jsem v takové nějaké spooky/dark fázi, pokud nepočítáme Ignácii Čejkovou. Asi jste si toho všimli, pokud jste četli Dvojníka, Dívku se zrcadlem místo tváře a Na lovu (ano, to bych do té kategorie počítala taky). Takže, i když nehodlám s tímto druhem příběhů přestat, jsem tu dneska s něčím lehčím. (Mint is back!)
Přeji vám příjemné čtení a hezký večer, my dear pumpkins.
Vaše Dark Lord



Když Terryho ve dvě ráno probudilo klepání na okno, nečekal, že najde na parapetu sedět mladou ženu. Ale byla tam. Opírala se o zeď a klátila nohama. Oblečená byla jen tak nalehko a dlouhé, kaštanové vlasy měla promočené. Terry na ni chvíli zíral, neschopen slova, a snažil se uspořádat si myšlenky. Co byla zač? Byla opilá? A jak se, sakra, dostala na parapet okna v prvním patře?
Věděla, že se na ni dívá. Jakmile odhrnul závěs, usmála se a zamrkala. Jako by čekala, že ji pustí dovnitř. Ale on jen zmateně zíral. Znovu zaklepala. Potom se její rty pohnuly.
"To necháš dámu sedět na dešti?"
Okamžitě si uvědomil, že mu připomíná Myrnu. Měla podobnou barvu hlasu a její vlasy, i když o něco delší, byly skoro stejné. Tahle dívka ale byla očividně o pár let starší než Terryho spolubydlící.
Znovu zaklepala na okno.
"No tak, je tu zima!"
Odhrnula si vlasy a odhalila tak zašpičatělé ucho. Terry si povzdechl. Ovšem, byla to jedna z Nich. Sídhe, usoudil. Napadlo ho, že takhle ji nejspíš viděl jenom on.
"Zlatoooo."
Terry sebou trhl. Ze všech bytostí, co znal, ho takhle oslovovala jen jedna osoba.
"Puku?"
Dívka se zazubila.
"Chytrej," prohlásila. "Takže teď už mě dovnitř pustíš?"
Terry neodpověděl. Zdálo se, že na něco čeká. Dívka, která byla ve skutečnosti Puk, zvedla oči v sloup.
"Přísahám na své pravé jméno, že nemám v úmyslu nic nekalého. Ani nic neprovedu. Potřebuju se jenom usušit."
"Co za to?"
"Bude to místo zítřejšího filmového večera. Měl bys ode mě klid až do příštího týdne."
"Tak pojď dál," zabručel Terry a otevřel okno. "Donesu ti ručník. Zůstaň tady a nikam nechoď."
Když se vrátil, seděla na jeho posteli. Zamračil se na ni.
"Máčet postel mi zrovna nemusíš."
Zamrkala na něj.
"Vážně ti to vadí?"
"Jo,vadí. Rád bych v ní ještě nějakou dobu spal."
"Hmmm, když mluvíme o spaní…"
"Jestli tu chceš přespávat, můžu ti ustlat dole na gauči. Za předpokladu, že se ničeho ani nedotkneš."
"Moc důvěry ve mě teda nemáš."
"A divíš se?"
"Popravdě ani ne. Ale bylo by to hezký. Nemáš něco k jídlu?"
Terry zakoulel očima.
"Jsou dvě hodiny ráno."
"Výborný čas na svačinu." Nezdálo se, že by se Terry chtěl nechal přesvědčit. Nevinně na něj zamrkala a našpulila ústa. "To bude za filmový večer příští týden."
Bylo vidět, že to se mu zamlouvá. Přesto ale chvíli předstíral, že přemýšlí.
"Slibuješ, že mě potom necháš spát?"
"Přísahám."
Vypískla a vlepila mu pusu na tvář. Terry se zašklebil.
"Tohle, prosím, už nedělej."
"Proč, nelíbím se ti?"
"Nejsi můj typ."
Protáhla se jako kočka a pohodila hlavou.
"Ale vypadám dobře, ne?"
"Asi jo… Já jsem doslova ten nejhorší člověk, kterého by ses měl na tyhle věci ptát. Totiž měla… promiň."
"To nic, na tohle si zvykneš. Jen jsem tu měl práci. Místní smečka měla večírek a… no, řekněme, že jako holku mě nepoznali."
"Já tě poznal skoro okamžitě."
"No jo, ale ty jsi chytrej."
Opustili Terryho pokoj a zamířili do přízemí, kde byla kuchyň. Když Terry rozsvítil, napadlo ho, že to v kuchyni vypadá trochu opuštěněji než obvykle. Pak si uvědomil, že Loki neleží na svém polštářku v rohu. Nejspíš se někde toulá, usoudil.
"Máme tu vafle," navrhl. Odpovědí mu bylo nadšené přikývnutí. Teď jen zjistit, kam je Myrna včera schovala. Terry se zamračil. Ve skříňce, kam je obvykle on, nebyly. Ovšem. Jakmile neměl kuchyň pod palcem on, byl tu naprostý chaos.
Nakonec je objevil ve skříňce s hrnci, schované v Bethanině pánvi. Terry potřásl hlavou. Bude tu muset udělat pořádek.Vaflovač byl, bohudík, na svém místě.
"Dáš si mátový čaj?"
Jeho návštěvě se rozzářily oči.
"Jak jsi to poznal?"
"Intuice," prohlásil. Ženská verze Puka se zahihňala a Terry si povzdechl. Tohle bude ještě dlouhá noc.



Poznámka autorky: Pokud se vám moje povídky líbí, nebo vás aspoň zaujaly, navštivte mou facebookovou stránku! Najdete zde jak odkazy na nové povídky, tak i různé updaty. Budu se na vás těšit!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Amulet

 Zdravím, smrtelníci, nemrtví i Jiní! Tak trošku se zpožděním, ale mám tady novou povídku! (ať žijou volný pondělky!) Mimochodem, nedávno js...